●スケール:1:18 レジンモデル アクリルケース付き ●メーカー:Amalgam Collection ●フェラーリの創立50周年を祝うために生産されたF50は、今まで作られたロード車種としてF1マシンに最も近いマシンとなりました。 洗練されたハイパフォーマンスを再現するため、パワーステアリング、パワーアシストブレーキ、ABSは装備していませんでしたが、F1スタイルの設計技術、空力を幅広くが応用されています。 F50はF40からマントルを引き継いだ90年代のフェラーリ「極限のマシン」となりま、F40同様に、フェラーリ生誕50周年の祝福するモデルとして発表されました。 1995年のジュネーブサロンでの新車発表にてフェラーリのルカ・ディ・モンテゼモロ会長は、わずか349台が生産されると発表し、実際に販売見通しが立つ台数よりも少数を生産したと発表しました。 Created to celebrate Ferrari’s 50th anniversary, the F50 was the closest thing to a road-going Formula 1 car the company had ever built. Given its uncompromising, purist approach to high performance, the F50 was devoid of power steering, power assisted braking and ABS, but made extensive use of sophisticated composite materials, F1-style construction technology and aerodynamics. The F50 was the Ferrari “extreme machine” of the nineties taking over the mantle from the F40. As with the F40 it was also a celebration model, this time heralding fifty years of Ferrari as a car manufacturer, albeit in reality a little early. At the unveiling of the new model at the 1995 Geneva Salon, Ferrari President Luca Di Montezemolo stated that only 349 examples would be produced, one less than they thought that they could sell.